Timer

where-the-magic

BasisBall CenterCore

Varighet 45-60 min

Instruktør: Veronika

BasisBall Center Core er trening med vektball med håndtak. Her har vi fokus på kjernemuskulatur, bevegelighet og balanse for å sikre grunnlaget for en sterk og funksjonell kropp. Du styrer tempoet selv, og velger selv hvor tung ball du vil jobbe med. Denne timen passer for alle, og brukes blant annet som skadeforebyggende trening.

BasisBall RAW

Varighet: 45 

Basistime basert på funksjonell styrke med BasisBall. BasisBall Raw  er trening med vektball med håndtak. Her får man trent hele kroppen, med fokus på utholdende og eksplosiv styrke gjennom funksjonelle øvelser. Man styrer tempoet selv, og velger selv hvor tung ball man vil jobbe med. Denne timen passer for alle, og brukes blant annet som skadeforebyggende trening

BasisBall express

Basisballtimer som er varer 30 min

BasisBall

Instruktør: Randi

Mix-time med tabataøkter fra BasisBall RAW

Step

Varighet: 60 min

Instruktør: Heidi

Steptime oppbygd av blokkstystem. Enkle men effektive steg på stepkasse som får opp kondisjonen og styrkedelene på slutten trener hele kroppen.

UngPuls

Mandager og onsdager i skoleåret kan du melde deg på timer rette etter skoletid.

Her vil du kunne ha mulighet til å gjøre lekser, få et lett måltid og et treningstilbud.

Det blir styrketrening med BASISBALL, saltreninger og spinntimer. Treninga passer for alle og du trenger ikke være «godt trent» for å være med 🙂

MuskelBrus:

Varighet: 45 min

Instruktør: Tanja

Tabatainspirert sirkeltrening!
4 supersett og tre runder. Herlig time der alle kroppens muskler er i bruk.

Høy Puls
Varighet:  60 min

Er en ren kondisjonstime med enkle men effektive steg. Tre pulstopper så her blir det høy puls til heftig musikk! 

TGIF/ TGIT
Instruktør: Tanja
Varighet: 40 min
Dette er en time det er greit å ta helg etter!
8 tunge kjente basisøvelser, tre runder og nesten ingen pauser. Her snakker vi svette og kanskje en og annen tåre. Etter denne timen (TGIF)er det heldigvis helg 🙂

Sterk
Varighet: 60 min
Instruktør: Jorun
Dette er en time for de som vil utfordre seg på styrker. Basisøvelser med tunge vekter og få repitisjoner.

HIIT 

Man jobber i intervaller på 6×20 sekunder aktivitet og 10 sekunder pause. Timen gir bedre kondisjon ved å aktivisere store muskelgrupper. Lett å følge.

 

Corebar
Varighet: 60 min
Instruktør: Veronika
Time med aerobic-steg hvor man jobber med bøyd vektstang på 1 eller 2 kg. Enkelt oppbygd time, med middels intensitet. Kondisjonstrening samtidig som man trener kjernemuskulatur. Passer for både nybegynner og erfaren.

Stang sterk
Varighet: 60 min
Instruktør: Jorun
Styrketime med vektstang. Du bestemmer selv hvor mye vekter du vil bruke, og passer derfor for alle som vil løfte vekter.

Step/styrke
Varighet: 60 min
Instruktør: Heidi
Steptime med vekselvis kondisjon på stepkasse og styrke med egen kroppsvekt eventuelt med vekter.  Stegene er middels vanskelige, og styrkedelene trener hele kroppen.

Slides
Varighet: 60 min
Instruktør: Jorun
Time for trening av kjernemuskulaturen. Brukes ”slides” på hender og føtter. Relativt tung time, som passer for de som har trent litt.

“Non-stop”
Varighet: 60 min
Instruktør: Tanja
Aerobic time med enkle steg og høy intensitet. Intervalltime med tre pulstopper, der pausene brukes til styrkeøvelser uten manualer. Passer for de som ønsker å bli sliten og svett.

Spinn 2
Varighet: 60 min inkl. tøying.

Instruktør: Anders
Større intensitet enn spinn 1. To/tre intensitetstopper. Veksling mellom å sitte/stå, styrketråkk, tempo, intervall.

Spinn Intervall
Varighet: 45 min ink. tøying.

Spinn og Spinn Hiit

Varighet ca 50 min

Instruktør: Ann Christin 
Vi spinner til musikk fra flere tiår, flere sjangre og følger takt og rytme i musikken. En herlig time med masse energi og musikk som passer for alle. Noen ganger blir det også temaspinn. Da spinner vi til filmmusikk, julemusikk, sommerhits, 80 talls, osv. Her er det du selv som bestemmer intensiteten på timen. 

KRØNSJ O2 LOW
Varigher: 60 min
30 minutter kondisjon og 30 minutter basis styrke med enkle og effektive bevegelser. Pulsstruktur som gir god kondisjonseffekt. Timen er intervallpreget med moderat intensitet. Fult fokus på maks treningseffekt. Logisk bygget opp med konkret mål om å jobbe opp kondisjonen og treningsgrunnlaget til den enkelte deltaker. Avsluttes med avspenning og strekk.

KRØNSJ MOVE:

Varighet: 60 min
Krønsj Move: Kondisjonstrening med bevegelse og rører bena og hjertet. Spennende variasjoner som henter styrke fra kjernen og gir kroppen nye utfordringer. God flyt med musikk som gir bevegelsen fart og full effekt. Krønsj move jobber mye med naturlig bevegelse i rommet, bevegelse og koordinasjon. En inspirerende og energisk time, som avsluttes med en styrkesang, strekk og avspenning.