Timer

where-the-magic

Noen timer er på timeplanen hver uke. Andre timer vil dukke opp som pop-up timer eller i helgene. 

 

«Sterkere kropp»- Senior

Kurset starter tirsdag 05. oktober kl. 14.00 og varer i 6 uker.

Instruktør: Fysioterapeut Monika Zerdzinska  

Innhold i kurset:

  • Gruppetrening
  • Innføring i fallforebygging
  • Innføring i styrketrening for eldre
  • Bevegelsestrening
  • Mulighet for individuell veiledning med fysioterapeut
  • Kaffe/te og sosialt samvær etter treningen

BasisBall CenterCore

Varighet 45-60 min

Instruktør: Veronika

BasisBall Center Core er trening med vektball med håndtak. Her har vi fokus på kjernemuskulatur, bevegelighet og balanse for å sikre grunnlaget for en sterk og funksjonell kropp. Du styrer tempoet selv, og velger selv hvor tung ball du vil jobbe med. Denne timen passer for alle, og brukes blant annet som skadeforebyggende trening.


BasisBall RAW

Varighet: 45 

Basistime basert på funksjonell styrke med BasisBall. BasisBall Raw  er trening med vektball med håndtak. Her får man trent hele kroppen, med fokus på utholdende og eksplosiv styrke gjennom funksjonelle øvelser. Man styrer tempoet selv, og velger selv hvor tung ball man vil jobbe med. Denne timen passer for alle, og brukes blant annet som skadeforebyggende trening


BasisBall express

Effektiv Basisballtime som er varer 30 min


BasisBall

Instruktør: Randi

Mix-time med tabataøkter fra BasisBall RAW


Step

Varighet: 60 min

Instruktør: Heidi

Steptime oppbygd av blokkstystem. Enkle men effektive steg på stepkasse som får opp kondisjonen og styrkedelene på slutten trener hele kroppen.


Step/styrke
Varighet: 60 min
Instruktør: Heidi/ Ingeborg
Steptime med vekselvis kondisjon på stepkasse og styrke med egen kroppsvekt eventuelt med vekter.  Stegene er middels vanskelige, og styrkedelene trener hele kroppen.


MuskelBrus/ MuskelBrus Step

Varighet: 45 min

Instruktør: Tanja

Tabatainspirert trening som består av supersett. Herlig time der alle musklene er i bruk. 


Sirkeltrening/ TGIF
Instruktør: Tanja
Varighet: 40 min
Dette er en time det er greit å ta helg etter!
8 tunge kjente basisøvelser, tre runder og nesten ingen pauser. Her snakker vi svette og kanskje en og annen tåre. 

 


Spinn 2/ Spinn Intervall/ Langkjøring
Varighet: 60 min inkl. tøying.

Instruktør: Anders
To/tre intensitetstopper. Veksling mellom å sitte/stå, styrketråkk, tempo, intervall. Her finner du musikk fra flere tiår og sjangre. Svettegaranti!


Spinn og Spinn Hiit

Varighet ca 50 min

Instruktør: Ann Christin 
Vi spinner til musikk fra flere tiår, flere sjangre og følger takt og rytme i musikken. En herlig time med masse energi og musikk som passer for alle. Noen ganger blir det også temaspinn. Da spinner vi til filmmusikk, julemusikk, sommerhits, 80 talls, osv. Her er det du selv som bestemmer intensiteten på timen


BodyBar
Varighet: 60 min
Instruktør: Veronika
Time med aerobic-steg hvor man jobber med bøyd vektstang på 1 eller 2 kg. Enkelt oppbygd time, med middels intensitet. Kondisjonstrening samtidig som man trener kjernemuskulatur. Passer for både nybegynner og erfaren.


Stang sterk
Varighet: 60 min
Instruktør: Jorun
Styrketime med vektstang. Du bestemmer selv hvor mye vekter du vil bruke, og passer derfor for alle som vil løfte vekter.


Sterk
Varighet: 60 min
Instruktør: Jorun
Dette er en time for de som vil utfordre seg på styrker. Basisøvelser med tunge vekter og få repetisjoner.



Ung Puls

Mandager og onsdager i skoleåret kan du melde deg på timer rette etter skoletid.

Her vil du kunne ha mulighet til å gjøre lekser, få et lett måltid og et treningstilbud.

Det blir styrketrening med BASISBALL, saltreninger og spinntimer. Treninga passer for alle og du trenger ikke være «godt trent» for å være med 🙂


Slides
Varighet: 60 min
Instruktør: Jorun
Time for trening av kjernemuskulaturen. Brukes ”slides” på hender og føtter. Relativt tung time, som passer for de som har trent litt.

 


Styrke Ekspress

Varighet: 30- 40 min (Varierer dersom det er i kombinasjon med spinn)

Effektiv styrketreningstime med vekter og egen kroppsvekt. Her får du trent hele kroppen i supersett. Passer for alle fordi du bestemmer vekt og tempo selv.